Smits en Otto Go Oz

zondag, november 06, 2005

Hier dan de eerste post vanuit Sydney!

Hallo allemaal,

Hier dan onze eerste post, De reis was prima, we zaten naast een ozzie en hij heeft ons uitgenodigd op zijn ranch dus daar gaan we nog heen! We hebben weinig tot niet geslapen in het vliegtuig maar ons zeker wel vermaakt. Na aankomst in Sydney werden we opgewacht door een oud-tante van otto die ons een paar goede tips heeft gegeven. Vervolgens zijn we naar een eerste hostel gegaan in kings cross. Na onze backpacks daar gedropt te hebben leek het ons verstandig om de buurt te gaan verkennen door een biertje te gaan drinken, met als gevolg dat we velen biertjes later, om vijf uur ‘s nachts met behulp van een zeer vriendelijke zwerver ons hostel toch nog terug hebben kunnen vinden. Hieronder zie je een foto van het dakterras van dit hostel.
De volgende dag hebben we o.a. telefoon kaarten gekocht, hieronder onze nummers als jullie ons willen bellen (wij leven tien uur later....)
Onze nummers zijn:
Smits +61406307377
Otto +61406307388
Handig kan zijn: (maar er zijn ongetwijfelt andere)
www.belpiraat.nl (40 ct/min –hebben we al getest)
www.pennyphone.nl/ (4 ct/min 4,5 ct start -nog niet getest)
Daarna zijn we naar bondi beach gegaan om onze kater te verwerken and to check the waves.
Deze bleken prima voor ons huidig niveau dus we zijn de volgende dag ook meteen terug gegaan om ze wel eens even te temmen, met gevolg dat we een zoute bek hadden en enkele malen ons board op ons hoofd....
Toen we terug kwamen van Bondi zijn we Sydney gaan verkennen en kwamen al heel snel tot de conclusie dat sydney veeeel mooooier is dan kings cross, Duh... ’s avonds zijn we nog een rondvaart gemaakt door de havens van sydney. De volgende dag zijn we dan ook op zoek gegaan naar een hostel in het centrum en zitten nu in het, volgens het travellers contact point, beste hostel van sydney: “wake up” (foto’s komen nog). We zijn ook op busjes jacht uitgeweest en onze air cooled VW dream (outback 40deg) is finaal de grond in geboord, but “No Worries” we komen wel rond.
Kortom we vermaken ons prima hier en hebben een mooi vooruitzicht.
Hieronder hebben we nog wat foto’s van sydney gezet.
Chinese garden, Botanic garden (hans heb ook nog vette tuin shit voor jou op foto staan)
Darling Harbour (nacht foto komt nog, veel mooier)
Tower view,
Default sydney picture

Tot onze volgende post,

Groetuh, Otto en Smits

Conclusie: Sydney is super, air cooled en out back rijmt niet, “wake up” betekend niet vroeg opstaan...

17 Comments:

  • Hallo schatje(s)

    Tof om jullie reisverhaal te lezen ,en het lijkt net of jullie het zo vertellen. Ook fijn om jullie weer even in beeld te hebben! Veel plezier nog daar. We keep in touch! en eh....tot in januari!

    Veeel liefs Jellie

    By Anonymous Anoniem, at zondag, november 06, 2005  

  • Na veel gedoe met sms-jes over beltijden (volgens mij is er niet een aangekomen Mark) erg fijn om iets van jullie te horen en te zien! Ben benieuwd naar de eerste foto van jullie op een board. Jammer van jullie busjes droom...
    Marielle, de eerste dagen een beetje doorgekomen?
    Veel plezier, en liefs,
    Marloes (van Mark, ik zag dat er ook nog een andere Marloes reageert).

    By Anonymous marloes, at zondag, november 06, 2005  

  • Ho ho jongens het is geen oude tante maar een nicht van je moeder {Mark} ze is wel ouder dan ik maar geen oude tante. Ik heb wel genoten van jullie site ga zo door dan kunnen we ook mee blijven genieten veel plezier.
    José & Frans

    By Anonymous José & Frans, at zondag, november 06, 2005  

  • Leuk om jullie eerste vakantieavonturen te lezen!
    Marloes van Mark, ik ben een vriendin van Marielle en Ivan!
    Oh ja Ivan, Lodewijk heeft mijn angst voor muizen weer aangewakkerd.

    Groetjes Marloes

    By Anonymous Marloes (Loes), at maandag, november 07, 2005  

  • Sydney is fucking great, isn't it.
    Bondi is ook gaaf. Misschien ook ff coogee beach bekijken. Leuk hostel daar is Surfers Paradise. Leuke tent om uit te gaan in Sydney is de Q-bar. Volgens mij aan Elizabethstreet. Als die nog bestaat. Have fun!!!
    Groetjes Talita

    By Anonymous Anoniem, at maandag, november 07, 2005  

  • marloessen, we denken dat lodewijk het ook leuker zou vinden in een Vann.... Pa en ma Otto, oud tante, nichtje, in iedergeval een heel erg aardig meisje in de bloei van haar leven die ons erg vriendelijk goede heeft gegeven.... Talita, Thanks voor de tips, wat was het hostel dat je aanbeveelde aan de beach? was dat surfers paradise of iets op mandy, bondi?

    Leuk om van jullie te horen,

    Smits en Otto
    inspired by cheap ass wine

    By Blogger Ivan Smits, at maandag, november 07, 2005  

  • Klinkt stoer mannen! Veel plezier de komende tijd en nog gefeliciteerd met jullie diploma's!

    Groetjes,
    Martin

    By Anonymous Anoniem, at dinsdag, november 08, 2005  

  • ìk ga me inzetten voor het bierfeest-uitstel, zodat Smits en Otto erbij kunnen zijn. Gedraag je, maar besef dat Nederlanders nog altijd superieur zijn aan Aussies... Aussies???

    *grijpt naar zn hoofd en rotterdam terror corps*

    veel plezier gasten,
    maar dat gaat wel lukken..

    een jaloerse,
    Rien

    By Anonymous Rien, at dinsdag, november 08, 2005  

  • ik wilde dus zeggen dat smsjes goed werken en goedkoop zijn (mistte ik in je post) maar dat heb je natuurlijk al uitgevonden.
    in ieder geval heel veel plezier (hebben jullie al, ga zo door) en groetjes aan mijn australische pilotenvriend (die trouwens adam heet ;)

    groetjes,
    Michou

    By Anonymous michou, at dinsdag, november 08, 2005  

  • Ciao..

    Leuk om te lezen en zien hoe het daar gaat. Lijkt me ook wel wat, lekker rondreizen in een mooi land, zo af en toe wat posten op een website hoe mooi het daar wel niet is.. oh wacht dat doe ik ook ;-)

    Veel plezier iig, no worries en ik zie wel op de site hoe gaat..

    Groetjes Sebastiaan, Italie

    By Anonymous Sebastiaan, at dinsdag, november 08, 2005  

  • Mooie foto's! Ik zie dat jullie je al prima vermaken.

    Veel plezier de komende maanden en blijf die foto's maken, zo reizen we ook een beetje mee.

    grt
    Marijn

    By Anonymous Anoniem, at dinsdag, november 08, 2005  

  • Jullie site staat in me favo's. En ik heb de deur in WG nog niet gecheckt op zijn huidige staat, maar neem aan dat er weer iets in zit. Hoop jullie weer te zien op het uitgestelde bierfeest. Wel je best doen he Rien?

    Burp!

    Joris.

    By Anonymous Joris, at dinsdag, november 08, 2005  

  • Ik heb ff op internet zitten zoeken naar volkswagen T1 busjes. Conclusie: volgens mij zijn ze er bijna niet.

    Dit is het enige bedrijf (dat ik heb kunnen vinden) dat ze verkoopt http://www.beetlemania.com.au

    http://www.drive.com.au/ staat ook nog wat (type 2) B.V. http://www.drive.com.au/used_cars/volkswagen/kombi/melbourne/detail.aspx?id=2456958&pg=1&pp=4&d=0&nv=1

    Dit is ook vet http://www.drive.com.au/used_cars/ford//melbourne/detail.aspx?id=2446995&pg=1&pp=12&d=0&nv=1 de fucking Ghost Buster Mobile

    En deze is oranje met een awesome sound system to rival any car, voelt Ivan zich ook nog een beetje thuis :)
    http://www.adpost.com/au/vehicles/197/

    Hopelijk hebben julllie er wat aan.

    Later,

    Tristan

    By Anonymous Anoniem, at dinsdag, november 08, 2005  

  • Tuurlijk zit de deur er nog niet in (is al wel weer 1 hele deur). Normaal deed Otto dat soort dingen binnen twee dagen. Niet dat ik zelf scharnieren heb gehaald. :D Maar goed. WG is stil zonder Otto.......

    Lukt 't al 'n beetje met de gitaar?

    Veel plezier verder down under!

    Marleen

    By Anonymous Anoniem, at dinsdag, november 08, 2005  

  • hallo jongens!Het gaat jullie goed als ik het verslag zo lees ook ,hoorde, ik dat Ivan nog niet zogoed kon omgaan met een wasmachine.aldoende leer je dat nog wel.mooie foto's .we wachten op volgende berichten.veel plezier Theo en Ria

    By Anonymous Anoniem, at dinsdag, november 08, 2005  

  • Heeeey,
    Zo te zien pakken jullie het meteen goed aan daar!!! Blijf vooral zo doorgaan, want dit pakt niemand meer van jullie af! (Het kost wel wat, maar dan hedde ok wat...) Super gaaf!!!! Ik ben benieuwd naar alle avonturen! Ciao, Saludos Linda (nichtje van Ivan)
    p.s. Marielle redt je het een beetje zonder Ivan?

    By Anonymous Linda, at donderdag, november 10, 2005  

  • hallo allemaal, met mij gaat het wel goed hoor. Ik heb regelmatig contact met Ivan, en ik vindt het fijn te horen dat zij zo'n leuke tijd hebben! 6 januari vlieg ik zelf naar Aussie, en tot die tijd red ik me wel! Ivan en mark we keep in touch!

    Liefs Marielle

    By Anonymous Anoniem, at donderdag, november 10, 2005  

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home